Twój koszyk jest obecnie pusty!
Ustawienie klawiatury a kodowanie meczów
Jeden z czytelników tej strony zadał mi ostatnio pytanie, jakie jest moje ustawienie klawiatury, którego używam w programach do kodowania meczów. W dzisiejszym wpisie właśnie o tym opowiem. Jednocześnie jestem bardzo ciekawy, jak wielu czytelników będzie zainteresowanych tego typu tematami.
Polscy statystycy w tym momencie używają dwóch programów do kodowania meczów: Data Volley 4 oraz VolleyStation, który pokonuje kolejne szczeble do bycia lepszym. W obu programach możemy zmienić ustawienie klawiatury w taki sposób aby móc z niej efektywniej korzystać. Co to znaczy? Chodzi o to, że nie wszystkie znaki na normalnej klawiaturze są nam potrzebne, aby zapisać dotknięcia piłki, a jest kilka takich, które są niezbędne. Swobodny dostęp do tych klawiszy pomaga szybciej zapisywać kody i dzięki temu tworzyć ich więcej w czasie trwania meczu. Po meczu obróbka trwa wtedy znacznie krócej.
Powyższa, naprędce sklecona grafika pokazuje jak wygląda układ mojej klawiatury w programie Data Volley 4, którego wciąż używam. Jak widzicie, w lewym górnym rogu widnieje mała literka „a”, która używana jest do określania drużyny przeciwnej. I dalej:
- „-” to negatywne wykonanie elementu,
- „=” błąd w wykonaniu,
- „+” pozytywnie dotknięcie piłki,
- „#” perfekcyjne wykonanie; w elementach zagrywki, ataku oraz bloku jako punktowe,
- „!” neutralne zagranie,
- „/” przy zagrywce jest to pozytywne zagranie, natomiast w pozostałych elementach negatywne.
- „pt+” jest to oznaczenie wygrania akcji przez konkretną drużynę. Przycisk po lewej oznacza, że drużyna po lewej stronie stolika sędziowskiego wygrała akcję. Po prawej sytuacja analogiczna.
Nieco więcej na temat oceniania jakości wykonania kolejnych elementów możecie dowiedzieć się w moich poprzednich wpisach: tutaj i tutaj.
Tak naprawdę do kodowania meczów niewiele przycisków jest nam potrzebnych. Do powyższych mogę dodać jeszcze cyfry, litery oraz spację i… to tyle.
Dodaj komentarz